biuro@epsolution.pl
22 889-48-13

Content marketing

Jest to działanie wymagające pracy, ale jednocześnie nastawione na głęboką interakcję z odbiorcami. Polega na pozyskiwaniu klientów dzięki publikowaniu w Internecie przydatnych oraz ciekawych treści. Wymusza budowanie długotrwałych relacji z otoczeniem i zaangażowanie obu stron.

Tak naprawdę to wszystkie materiały jakie zamieszcza się w wirtualnej przestrzeni na temat danej firmy, usługi lub produktu. Mogą to być zwykłe artykuły na portalach, podcasty, video, infografiki, blogi itd. Chodzi o to, aby zawierały treść branżową, która w jakiś sposób jest użyteczna. W ten sposób korzyści odnotowują obie strony komunikatu. Firma, gdyż zwraca na siebie uwagę, pozycjonuje się jako ekspert w swojej dziedzinie, prezentuje swoje kompetencje, a przy okazji uzyskuje też efekt wirusowy, bo te treści są przekazywane np. poprzez media społecznościowe do większej grupy ludzi. Natomiast odbiorca otrzymuje dostęp do merytorycznej wiedzy oraz informacje o firmie, której usługą lub produktem jest zainteresowany.

Kolejną zaletą content marketingu jest jego wpływ na pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwarek. Pozwala on optymalizować treści, które są skanowane przez programy popularnych wyszukiwarek. Dodatkowo inni użytkownicy umieszczają w swoich serwisach linki do ciekawych materiałów i w ten sposób powstaje baza odnośników prowadzących do danej strony, wyraźnie przyczyniając się do zwiększania na niej ruchu.